Valentin berättar:

Igår kväll gick jag och Jake ut med Linn och Matte. Vi gick ned till bryggorna och först fick Jake springa lös men så fick även jag springa lös. Det var jättehärligt och jag hittade en massa roliga spår att följa och fick springa av mig en del energi. Så följde jag rätt så snällt Matte, Linn och Jake tillbaka.

Matte brukar sätta på kopplet innan vi går tillbaka men tydligen var Matte på bra humör och tycker väl att jag är en sån stor kille att hon inte behöver passa mig hela tiden. Jag har ju ett eget liv jag med. Det förstår hon nog. När vi sen började närma oss vår gata kom jag på det där roliga spåret som jag hade hittat och sprang tillbaka, över vägen och förbi båtarna... Matte ropade men jag brydde mig inte... det kanske var till Jake... vem vet? Jag sprang omkring där bland båtarna och så såg jag Matte komma springandes... Men det var ju inget att bry sig om. Hon kanske tyckte det var lika roligt som jag att springa.

Så plötsligt försvinner Matte och Jake och jag springer framför huset och kikar efter dem.. jodå, då gömmer de sig bakom huset. Inget att bry sig om alltså.... jag har så himla mycket överskottsenergi att jag kör mina vanliga racercirklar på gräset... Matte har tydlige oxå det för hon springer efter mig.... det är jättekul! Äntligen leker Matte med mig! Så stannar hon och släpper Jake på mig... Han försöker brotta ner mig... Men så lätt är det inte Farsan.. Jag är snabbare än blixten!

Till slut så hittar jag ett spår på gräsmattan och stannar för att lukta lite.. och då plockar Matte upp mig. Hon säger nåt om att jag ligger risigt till men så pussar hon ändå på mig. Så börjar hon gå hemåt och faktiskt är det skönt att bli buren för jag var rätt slut efter att ha kört racerlopp i några minuter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0