Sökes: Dagmatte i Sommar

Matte letar sommarjobb. Men vad för jobb matte än kommer få så kommer hon garanterat att behöva hundvakt till sina småkillar. Det är ju jättetufft. Först att inte vara med sina killar och sen att någon annan ska ta hand om dem. Matte tycker det är jobbigt. Men det är nödvändigt. Så tips är välkomna.

Hur ska man börja leta efter dagmatte?
Vad ska man tänka på?
Ska man skriva kontrakt?
Betalning?
Andra saker?

Först funderas det kring om det finns människor i ens närhet... eller så kanske har vänner andra vänner som kan tänkas ställa upp. Sen kanske man får sätta upp nån annons i närheten? Sista utväg ser vi hunddagis. Anledning  till att det är sist och inte först är att det kanske är många hundar, stökigt osv. Visserligen tror jag säkert att det finns bra hunddagis men det kanske är svårt att hitta. Sen så ligger det nog inga bra till så det blir svårt att ta sig till och från. Sen så är det rätt dyrt. Det är ju olika för olika såklart, men det är nog ändå rätt dyrt.

Kommentarer
Postat av: Trixie

www.vovvw.net har många bra annonssidor :) Jag skulle ha börjat där, och när jag hittat en bra dagmatte/husse som uppfyller mina krav så skulle jag helt klart skriva ett kontrakt. det svåraste är nog betalningen.. :S Lycka till!

2008-01-28 @ 11:28:11
URL: http://trix.blogg.se
Postat av: Trixie

oj! det ska såklart vara www.vovve.net :)

2008-01-28 @ 11:29:50
URL: http://trix.blogg.se
Postat av: Áslaug & Grabbarna

Tack för tipset Trixie!

2008-01-28 @ 12:01:48
URL: http://valentinandjake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0